Παρασκευή 19 Ιουνίου 2009

Προσοχή, δαγκώνει

Δεν έχω εκφράσει πολλές φορές τη δυσαρέσκειά μου μέσα από αυτό το blog. Άλλωστε δε ζήτησα από τον Baygon να το δημιουργήσουμε με απώτερο σκοπό να αποκτήσω ένα αποκούμπι όπου θα μπορώ να εκφράζω τα συναισθήματά μου, κατά προτίμηση τα αρνητικά. Η μοναδική ως τώρα ανάρτηση που ήταν κάπως πιο... έξω απ' τα δόντια, έγινε απλώς γιατί ήταν η τελευταία διέξοδος to get the message through, που λένε κι οι φίλοι μας οι Άγγλοι. Τέλος πάντων.

Πόσο ευγενική βρίσκετε την πίεση που ασκείται από συγγενείς και γνωστούς στα νιόπαντρα ζευγάρια σχετικά με την τεκνοποίηση? Δεν είναι τρομερά αδιάκριτες οι ερωτήσεις του τύπου "Άντε, πότε θα βάλετε μπροστά για το διάδοχο?" ή "Δεν το σκέφτεστε για μωράκι?" ή "Γιατί δεν κάνατε παιδί ακόμα?". Με ποιο δικαίωμα ρωτάς, βρε Καραμήτρο? Δε σκέφτεσαι πως ίσως θίγεις κάτι που πονάει? Πού ξέρεις αν μπορούν να κάνουν παιδί - κι αν δυσκολεύονται και προσπαθούν (και ενδεχομένως αποτυγχάνουν), σκέφτηκες άραγε εσύ που έρχεσαι και ρωτάς ότι τους πληγώνεις ακόμα περισσότερο? Πού ξέρεις αν θέλουν, αν είναι έτοιμοι, αν έχουν κάποιο πρόβλημα οιασδήποτε φύσεως που τους κρατάει πίσω? Τι σε κάνει να νομίζεις ότι οφείλει το ζευγάρι να δώσει σε σένα λογαριασμό σχετικά με το αν και πότε θα διαιωνίσουν το είδος?

Σε παρόμοια δύσκολη θέση με φέρνουν οι γυναίκες (γιατί, σε αντίθεση με την παραπάνω περίπτωση, αυτό το κάνουν μόνο γυναίκες, καρατσεκαρισμένο) που με κατακρίνουν γιατί μετά τον πρώτο μήνα χρειάστηκε να δώσω στο παιδί μου συμπλήρωμα σκόνη γάλακτος και πριν τρεις μέρες διέκοψα το θηλασμό. Χίλια μπράβο σε σας, μανούλες, που καταφέρατε και θηλάσατε τα παιδιά σας για πολλούς μήνες, κάποιες παραπάνω από έναν χρόνο. Έχετε τον ειλικρινή θαυμασμό μου. Όμως δε μπορείτε να με κατηγορείτε για ελλιπή προσπάθεια. Δεν τίθεται θέμα βαρεμάρας, όταν βλέπεις πως το παιδί σου δεν χορταίνει με το θηλασμό, δεν κοιμάται και κλαίει όλη την ημέρα γιατί μένει νηστικό. Δεν τίθεται θέμα προσωπικής πρωτοβουλίας, όταν το παιδί δεν παίρνει βάρος όπως φυσιολογικά θα έπρεπε, και μόλις το βάζεις στον ώμο σου για να ρευτεί, προσπαθεί να φάει το ρούχο σου γιατί πεινάει ακόμα. Δεν είναι αγύρτης ο παιδίατρος, που ζυγίζει το μωρό και το βρίσκει να υποσιτίζεται και να μην αναπτύσσεται φυσιολογικά, και ας με λοιδορήσει ελεύθερα όποιος πιστεύει πως φταίω επειδή είχα να προσφέρω στο αστεράκι μου μόλις 20 γραμμάρια μητρικό γάλα συνολικά σε κάθε γεύμα, κι αυτά με το ζόρι.

Διέκοψα τον θηλασμό γιατί δεν προσέφερε τίποτα πια, ούτε σε μένα ούτε στο παιδί. Ήταν ένα βάσανο και για τους δυο μας, εξαντλητικό και χρονοβόρο και μάταιο, με αποτελέσματα που δε μπορούν να χαρακτηριστούν ως 'ευεργετικά'. Far from it. Ας το δούμε πρακτικά: αν η μητέρα είναι ράκος σωματικά και ψυχικά, τότε ποιος θα φροντίζει το μωρό όλη τη μέρα? Η παραγωγή γάλακτος είναι θέμα ορμονικό, π.χ. κάποιες γυναίκες θηλάζουν αποκλειστικά πολύν καιρό και δεν έχουν περίοδο για αρκετούς μήνες. Ο δικός μου οργανισμός αποφάσισε να μειώσει το γάλα από νωρίς, και να μου δώσει και μια έμμηνο ρύση πριν καν σαραντίσω, έτσι για να 'χω να παίζω. Αφήστε με λοιπόν, και μη με φορτώνετε με επιπλέον ενοχές. Δεν ήταν η ευκολότερη απόφαση που χρειάστηκε να πάρω, και πιστέψτε με, το παίδεψα πολύ καιρό μέσα μου μέχρι να το κάνω. Κι ας πει όποιος θέλει ότι η γυναικολόγος μου "τα παίρνει" από τις φαρμακευτικές, ή ο παιδίατρος από τη milupa, ή ότι εγώ δεν είμαι αρκετά καλή μάνα. Δε με ενδιαφέρει. Αφήστε με να είμαι μάνα όπως μπορώ. Τουλάχιστον κάνω τη μάνα στο δικό μου παιδί, και όχι στα ξένα.

by Saigon

11 σχόλια:

Sike είπε...

ΑΞΙΑ! ΑΞΙΑ!

καλύτερα θα ήταν αν σ’ ακούγανε κιόλας...

sofiathereader είπε...

Τα οφελη του μητρικού θηλασμού ειναι γνωστα σε όλους. Το παιδι παιρνει βαρος ευκολοτερα, τα κιλα της εγκυμοσυνης χανονται, το παιδι γινεται πιο εξυπνο, παιρνει αντισωματα, δεντεται με τη μητερα.

Αλλα κοιτα και εμενα.
Και βαρος πηρα (αμα δεις τις παιδικες μου φωτογραφιες ειμαι μια φουσκα) και η μαμα μου μια χαρα εχασ τα κιλα της εγκυμοσυνης, και εξυπνη θελω να ελπιζω οτι ειμαι, και υγιεις και μια χαρα δεμενη με τη μαμα μου.

Συμπερασμα? Αστους να λενε.
Το αστερακι σου θα γινει μια χαρα μεγάλο και λαμπερο αστερι!

apapsa είπε...

Μακάρι να είχα μια μεγάλη σοφία να σου πω γι' αυτό το θέμα, αλλά δεν έχω... Αντιθέτως, έχω να πω διάφορα άκομψα πράγματα για όσους ασχολούνται συνεχώς με το τι κάνουν οι άλλοι και έχουν άποψη για όλα, αλλά δε μου το επιτρέπει η θέση μου (?) να εκφραστώ. Με άλλα λόγια, γράφτους...

elpis είπε...

α καλά δεν γλιτώνεις ποτέ απο αυτούς τους "διακριτικούς" ανθρώπους :D
και γω που νόμιζα οτι κάνουν τέτοια καλοπροαίρετα(πάντα!!:P) σχόλια όταν θηλάζει κάποια γυναίκα..
τι να πεις!!δεν τους βρίσκεις πουθενά!

αστέρι το αστέρι σας!! ;)

Τουρνέ στα νησιά είπε...

Μη σκας κοπελιά με τον κάθε μαλάκα. Εσύ κάνεις ότι θεωρείς σωστό για σένα και την οικογένεια σου και από κει και πέρα δεν πέφτει λογαριασμός σε κανέναν (ειδικά σε κάτι θειάδες που δεν έχουν δουλειά να κάνουν και ασχολούνται με τους άλλους).

drSpock είπε...

Θηλάζεις δημόσια είναι ντροπή, δεν θηλάζεις είσαι κακή μάνα. Στην τελική εσύ κάνεις ό,τι κρίνεις καλύτερο με βάση εσένα και το παιδί οσυ και άσε τους άλλους να λένε!

dsquared είπε...

Αχ τωρα γιατι ασχολησε με τον ''οποιον'', ενω πρεπει να καταναλωνεις την φαια σου ουσια για το παιδακι σου!
Βασικα ολοι αυτοι που λενε ποτε θα παντρευτειτε, αντε και του χρονου διπλη, αμα δεν χρονισεινα μην του δωσεις ξενο γαλα, στην ουσια δεκαρα δεν δεινουν για σενα απλα γουσταρουν να ασχολουνται με τους αλλους. ΜΙα που δεν θελουν να ασχοληθουν με τα δικα τους προβληματα...
din

Crazy Tourists είπε...

Γεια!! Πρώτη φορά έρχομαι και έπεσα σε δύσκολο θέμα, καθώς δεν ξέρω από αυτά...Θα συμφωνήσω όμως ότι κανείς δεν πρέπει να ανακατεύεται και αν το κάνει να είναι εξαιρετικά μα εξαιρετικά διακριτικός...
Να σας ζήσει το μωράκι!!

Τρελοτουρίστρια

Saigon & Baygon Inc. είπε...

@ Sike:
Ευχαριστώ (υποκλίνεται). Το εύχομαι!

@ Σοφία The Reader:
Έτσι λέω κι εγώ, Σοφάκι! Ευχαριστώ για την υποστήριξη!

@ apapsa:
Όοοοοοοχι, με ενδιαφέρει απίστευτα να ακούσω τι έχεις να πεις για τους χωσιάρηδες... χιχιχιχι
Σμουτς!

@ elpis:
Δίκιο έχεις. Και όντως, είναι αστέρι! Ομόφωνη η άποψη, και όχι μόνο δική μας! :-)

@ Τουρνέ στα νησιά:
Αυτό κάνω, αγαπητέ. Όμως όταν πλήθυναν τα κρούσματα και δεν έβρισκα κατανόηση παρά μόνο στους άντρες (LOL), έγραψα το κατεβατό μου και ησύχασα.
Μ' αρέσει να σε βλέπω από δω!

@ Dr Spock:
Μου λείπεις παιδί μου, πού είσαι? Δε μπορούμε να βρεθούμε πια, τέτοιο κακό timing... :-)

@ D-squared:
Καλώς ήρθες στα μέρη μας! Αυτό ακριβώς λέω κι εγώ... Λες και τους πέφτει λόγος!! Μακάρι να το καταλάβαιναν περισσότεροι άνθρωποι αυτό και να μην έκαναν τη ζωή δύσκολη στους άλλους, ειδικά για τόσο λεπτές υποθέσεις.

@ Τρελοτουρίστρια:
Καλώς τους τουρίστες! :-)
Ξέρω, το θέμα είναι λίγο βαρύ... Μπορείτε να διαβάσετε και τα άλλα μας posts, που συνήθως είναι ανάλαφρα ως ξεκαρδιστικά! Ευχαριστούμε πολύ για τις ευχές! Να μας ξανάρθετε!

Saigon

εύη είπε...

Καλα τα λες Saigon, ο θηλασμός είναι ένα θέμα που έχει επιβαρυνθεί υπερβολικά τελευταία! Η εικόνα της γυναίκας που θηλάζει ήρεμα και χαρούμενα είναι τόσο μακριά από αυτό που ζουν πολλές γυναίκες!

Και όπως λέει ο/η DrSpock, ό,τι και να κάνεις "την ακούς", οπότε μη δίνεις σημασία σε κανέναν!

mamma είπε...

Συγκινήθηκα...
να σας ζήσει το αστεράκι σας :)